نکات خواندني از 11 دوره فوتسال قهرماني آسيا
 
لرستان
السلام علیک یا ابا الفضلل العباس (ع)
 
 

نکات خواندني از 11 دوره فوتسال قهرماني آسيا

تيم ملي فوتسال ايران در 11 دوره گذشته مسابقات فوتسال قهرماني آسيا چهره يک قهرمان بلامنازع را داشته که 10 بار جام قهرماني را بالاي سر برده و صاحب رکوردي دست نيافتني است.



دوازدهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا از روز جمعه در دبي امارات آغاز مي‌شود، با رقابت 16 تيم از بهترين‌هاي آسيا که سرآمد همه آنها ايران است. فوتسال ايران با دستيابي به 10 قهرماني در 11 دوره گذشته مسابقات فوتسال قهرماني آسيا آماري دست نيافتني از خود برجاي گذاشته است. تنها نقطه تاريک در کارنامه آسيايي فوتسال ايران بسنده کردن به عنوان سومي قاره کهن در هشتمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسياست که با شکست مقابل ژاپن در نيمه نهايي رقم خورد. در ديگر دوره‌ها ايران قهرمان مطلق آسيا بوده و بالاتر از ديگر کشورها.


*جامي فقط براي ايران و ژاپن

از سال 1999 که 9 تيم ايران، قزاقستان، ژاپن، ازبکستان، مالزي، کره جنوبي، تايلند، قرقيزستان و سنگاپور در مالزي گردهم آمده و برگزارکننده نخستين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا بودند تا امروز که در آستانه برگزاري دوازدهمين دوره مسابقات هستيم، تنها دو تيم ايران و ژاپن جام قهرماني مسابقات را بالاي سر برده‌اند که از اين حيث حساب رکوردي جالب توجه هستند.


*طوفان ايران آغاز شد

پنجم مارس 1999 تيم ملي فوتسال ايران متشکل از بازيکناني چون مرحوم بابک معصومي، محمدرضا حيدريان، عبدالله رضايي‌نژاد، امير فراشي، احمد باغبانباشي، عليرضا افضل، کاظم محمدي، علي صانعي، رضا رضايي کمال و ... با هدايت حسين شمس در مسابقات فوتسال قهرماني آسيا شرکت کرد. اين تيم در مرحله گروهي با زدن 76 گل به تيم‌هاي کره جنوبي، تايلند، سنگاپور و قرقيزستان مقتدرانه به مرحله نيمه نهايي صعود کرد. برتري 5 بر 2 مقابل ژاپن شاگردان حسين شمس را به فينال نخستين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا فرستاد تا آنها با برتري 9 بر يک مقابل کره جنوبي براي نخستين بار قهرمان آسيا شوند. در پايان اين دوره از مساباقت کاظم محمدي و رضا رضايي کمال از ايران با 18 گل‌زده به صورت مشترک عنوان آقاي گلي رقابت‌ها را به دست آوردند.


*دومين قهرماني ايران با حسين شمس

تيم ملي فوتسال کشورمان در دومين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا که از 5 تا 12 مي 2000 در بانکوک تايلند برگزار شد بازهم جام قهرماني را بالاي سر برد. حسين شمس در اين دوره از مسابقات بازيکناني چون امير فراشي، اصغر قهرماني، محمدرضا حيدريان، رضا رضايي کمال، احمد باغبانباشي، احمد پري‌آذر، کاظم محمدي، علي صانعي، مرحوم بابک معصومي، وحيد شمسايي و سيامک داداشي را در اختيار داشت که براي آنها گذر از حريفاني چون ژاپن، ازبکستان، قرقيزستان و ماکائو در مرحله گروهي کار چندان دشواري نبود. در مرحله نيمه نهايي مسابقات که با حضور 9 تيم برگزار شد، تيم کشورمان موفق به شکست تايلند، ميزبان رقابت‌ها شد و در ديدار نهايي نيز شکست 4 بر يک را به قزاقستان تحميل کرد تا براي دومين بار قهرمان آسيا شود. در پايان اين دوره از مسابقات "تردساک چايمان" از تايلند با 11 گل‌زده عنوان آقاي گلي را به دست آورد.


*قهرماني مقتدرانه در اولين ميزباني

تيم ملي فوتسال کشورمان در سومين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا ميزبان تيم‌هاي آسيايي بود. در اين دوره از مسابقات که از 14 تا 20 ژوئيه سال 2001 در سالن 12 هزار نفري ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد، 14 تيم باهم به رقابت پرداختند که افزايش تعداد تيم‌هاي حاضر در مسابقات چشمگير بود. تيم کشورمان در آن دوره از مسابقات "ويکتور هرمانس" هلندي را به عنوان سرمربي در کنار خود داشت و در ترکيبش از بازيکناني چون امير فراشي، منصور مولايي، رضا ناصري، محمدرضا حيدريان، علي صانعي، محمد هاشم‌زاده، احمد پري‌آذر، کاظم محمدي، مجيد رئيسي، حميد شانديزي، وحيد شمسايي، سيامک داداشي، مجتبي معيني و مجيد ملازم بهره مي‌برد.


تيم ايران در مرحله گروهي با زدن 60 گل به تيم‌هاي فلسطين، سنگاپور، چين تايپه و ژاپن به مرحله يک چهارم نهايي گام گذاشت تا در اين مرحله به مصاف کويت برود. برتري‌هاي 18 بر 2 برابر کويت در مرحله يک‌چهارم نهايي و 8 بر 2 مقابل ژاپن در نيمه نهايي تيم ايران را فيناليست سومين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا کرد. در ديدار فينال تيم کشورمان با 9 گل ازبکستان را در هم کوبيد و براي سومين بار جام قهرماني فوتسال آسيا را بالاي سر برد. در اين دوره از مسابقات وحيد شمسايي با 31 گل‌زده آقاي گل شد.


*تيم ايران با انصاريفرد قهرمان شد

تيم ملي فوتسال ايران در چهارمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا که از 22 تا 30 اکتبر 2002 در اندونزي برگزار شد به نسبت دوره قبلي مسابقات که در ايران برگزار شد، تغييراتي کرده بود که مهمترين آنها حضور محمدحسن انصاريفرد در راس کادر فني اين تيم بود.


انصاريفرد با بهره گيري از بازيکناني چون منصور مولايي، رضا ناصري، محمدرضا حيدريان، علي صانعي، مجتبي معيني، محمد هاشم‌زاده، احمد پري‌آذر، مجتبي آهنگران، مجيد رئيسي، حميد شانديزي، وحيد شمسايي، سيامک داداشي، حميدرضا ابراري‌نيا و سعيد عبدالله نژاد با هدف دفاع از سه عنوان قهرماني گذشته پاي در کارزار آسيايي نهاد و با برتري مقابل ازبکستان، چين تايپه، مالزي، قرقيزستان، کره جنوبي و ژاپن جام قهرماني را بالاي سر برد. شاگردان انصاريفرد در ديدار نهايي مقابل تيم ژاپن با نتيجه 6 بر صفر و گلزني وحيد شمسايي (2 گل)، مجتبي معيني، احمد پري‌آذر، محمدرضا حيدريان و سيامک داداشي به پيروزي رسيدند. در آن دوره از مسابقات وحيد شمسايي با 26 گل‌زده عنوان آقاي گلي را به دست آورد اما "آنوچا مونجاريم" از تايلند بهترين بازيکن مسابقات شد. جايزه بازي جوانمردانه نيز به تيم تايلند تعلق گرفت.


*کسب پنجمين قهرماني در دومين ميزباني

پنجمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا از 27 ژوئيه تا 5 اوت 2003 در سالن 12 هزار نفري ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد. در اين دوره از مسابقات محمدحسن انصاريفرد با همان تيمي که سال گذشته قهرمان آسيا شده بود به ميدان آمد و با گذر از سد چين، قرقيزستان و لبنان در مرحله گروهي، پاي به مرحله يک‌چهارم نهايي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا گذاشت.





شاگردان انصاريفرد با بردهاي 7 بر 2 و 10 بر 2 مقابل ازبکستان و کويت براي پنجمين بار پي در پي به ديدار نهايي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا راه يافتند. در ديدار فينال تيم کشورمان با نتيجه 6 بر 4 از سد ژاپن گذشت. در پايان پنجمين دوره رقابت‌هاي فوتسال قهرماني آسيا وحيد شمسايي با 24 گل‌زده آقاي گل مسابقات شد و عنوان بهترين بازيکن را نيز به دست آورد. عنوان بهترين دروازه بان به "هيساميتسو کاواهارا" از ژاپن رسيد و تيم ايران عنوان برترين تيم اخلاق و بازي جوانمردانه را از آن خود کرد.


*تمام عناوين برتر جام ششم به ايران رسيد

ماکائو طي روزهاي 16 تا 25 آوريل 2004 ميزبان ششمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا بود. محمدحسن انصاريفرد سرمربي وقت تيم ملي فوتسال ايران در آن دوره از مسابقات بازيکناني چون رضا ناصري، کاظم صادقي، حميدرضا ابراري‌نيا، محمدرضا حيدريان، سيامک داداشي، کاظم محمدي، محسن زارعي، وحيد شمسايي، مجيد رئيسي، محمد کشاورز، محمد هاشم‌زاده، مرحوم بابک معصومي، فرهاد فخيم و ... را در اختيار داشت، بازيکناني که سال گذشته نيز بيشتر آنها طعم قهرماني آسيا را چشيده بودند.


شاگردان انصاريفرد در ششمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا که با حضور 18 تيم برگزار شد پس از پشت سر گذاشتن ازبکستان، کامبوج، اندونزي و هنگ کنگ در مرحله گروهي موفق به شکست 10 بر 3 و 6 بر يک کويت و تايلند در مراحل يک‌چهارم نهايي و نيمه نهايي شدند تا براي دستيابي به ششمين قهرماني پي در پي به مصاف ژاپن بروند. تيم ملي فوتسال کشورمان در آن بازي شکست 5 بر 3 را به تيم ژاپن تحميل کرد و ششمين بار جام قهرماني آسيا را به دست آورد. به دنبال اين قهرماني محمدرضا حيدريان به عنوان بهترين بازيکن مسابقات انتخاب شد، عنوان آقاي گلي به وحيد شمسايي تعلق گرفت که 33 گل به ثمر رسانده بود و تيم ايران نيز جايزه بازي جوانمردانه را از آن خود کرد.


*اولين شکست و تساوي ايران با "جورانديرو" رقم خورد

شکل برگزاري مسابقات فوتسال قهرماني آسيا در هفتمين دوره اين رقابت‌ها که طي 22 مي تا 4 ژوئن 2005 در ويتنام برگزار شد، تغييراتي عمده کرد. در آن دوره از رقابت‌ها که با حضور 24 تيم در 6 گروه چهار تيمي برگزار شد، در پايان مرحله گروهي 6 تيم اول گروه‌هاي ششگانه به همراه دو تيم برتر ديگر اين گروه‌ها به مرحله دوم راه يافتند و در دو گروه باهم رقابت کردند. ملي پوشان فوتسال کشورمان که در آن دوره "جورانديرو" را به عنوان سرمربي بالاي سر خود مي‌ديدند، در مرحله مقدماتي از سد کويت، لبنان و بوتان گذشتند و به عنوان تيم اول گروه C به مرحله دوم مسابقات راه يافتند.


در مرحله دوم شاگردان جورانديرو با تيم‌هاي ژاپن، تايلند و چين هم‌گروه بودند که طي رقابتي نزديک پايين‌تر از ژاپن به عنوان تيم دوم گروه به مرحله نيمه نهايي صعود کردند. تيم تحت هدايت جورانديرو در اين مرحله با نتيجه 3 بر يک به ژاپن باخت، در مصاف با تايلند به نتيجه تساوي 3 بر 3 رضايت داد و با نتيجه 10 بر 3 از سد چين گذشت. تيم کشورمان در اين مسابقات براي نخستين بار در کارزار آسيايي باخت و مساوي کرد تا زنگ خطر براي فوتسال ايران به صدا درآيد.





ملي پوشان فوتسال کشورمان در مرحله نيمه نهايي هفتمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا مقابل ازبکستان به برتري 4 بر يک رسيدند و در فينال ژاپن را با نتيجه 2 بر صفر از پيش رو برداشتند تا ضمن گرفتن انتقام شکست مرحله قبل از چشم بادامي ها براي هفتمين بار قهرماني آسيا شوند. در هفتمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا تيم کشورمان با نفراتي چون رضا ناصري، مرتضي عظيمايي، محمد هاشم‌زاده، حسين سلطاني، مجيد رئيسي، وحيد شمسايي، محمدرضا حيدريان، مجيد تيکدري‌نژاد، حميدرضا ابراري‌نيا، جواد ماهري، محمد طاهري و... به ميدان رفت. حضور برخي از بازيکنان جوان و توجيه جوانگرايي از دلايل افت تيم ملي فوتسال کشورمان در آن دوره از مسابقات عنوان شد. عنوان بهترين بازيکن هفتمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا به "کنچيرو کوگوره" از ژاپن رسيد و وحيد شمسايي از تيم ايران با 23 گل‌زده آقاي گل شد.


*ايران بالاخره جام قهرماني را از دست داد

همانطور که عنوان شد زنگ خطر براي فوتسال ايران در هفتمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا به صدا درآمده بود. شکست مقابل ژاپن و تساوي با تايلند، هشداري براي فوتسال ايران بود که مسئولان وقت فوتسال کشور از کنار آن به سادگي گذشتند و به بهانه جوانگرايي نفراتي چون محمدرضا حيدريان را از تيم ملي کنار گذاشتند. در آن دوره نفراتي مانند علي اصغر حسن‌زاده، مسعود دانشور، مجيد لطيفي و مصطفي نظري به تيم ملي فوتسال ايران وارد شدند اما خلاء ستاره‌هاي باتجربه کار دست تيم ايران داد و قهرمان بلامنازع آسيا در هشتمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني قاره کهن که 21 تا 27 مي 2006 در تاشکند ازبکستان برگزار شد، به عنوان سوم بسنده کرد.





پس از برتري مقابل تايلند، ترکمنستان و اندونزي در مرحله گروهي همه اين تصور را داشتند که تيم ايران در مرحله نيمه نهايي به راحتي مقابل ژاپن به برتري مي‌رسد اما شاگردان جورانديرو در اين بازي با نتيجه عجيب 5 بر يک مغلوب شاگردان "سرجيو ساپو" برزيلي شدند تا ايران براي نخستين بار از راهيابي به ديدار نهايي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا بازماند. تيم ايران در ديدار رده بندي با نتيجه 5 بر 3 از سد قرقيزستان گذشت و به عنوان سوم آسيا بسنده کرد.


عنوان آقاي گل وحيد شمسايي با 16 گل تنها ره آورد قابل ذکر فوتسال ايران از هشتمين کارزار آسيايي بود، رقابت‌هايي که عنوان بهترين بازيکن آن به "کنچيرو کوگوره" از ژاپن تعلق گرفت و جام اخلاقش به تيم ازبکستان رسيد. در هشتمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا که با حضور 16 تيم برتر برگزار شد بازهم شکل برگزاري رقابت‌ها تغيير کرد و تنها تيم‌هاي اول گروه‌هاي چهارگانه فرصت رقابت در مرحله دوم مسابقات را داشتند.


*شاگردان حسين شمس جام قهرماني را در خاک ژاپن پس گرفتند

پس از ناکامي تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني 2006 محمد دادگان از فدراسيون فوتبال رفت و به دنبال او صادق درودگر نيز وداعي اجباري با کميته فوتسال اين فدراسيون داشت. در آن زمان مسئولان وقت فدراسيون فوتبال عباس ترابيان را به عنوان رئيس کميته فوتسال فدراسيون فوتبال انتخاب کردند. ترابيان نيز در اولين اقدام حسين شمس را به عنوان سرمربي تيم ملي فوتسال کشورمان انتخاب کرد. شمس که در زمان رياست دادگان بر فدراسيون فوتبال اجازه فعاليت در چارچوب فعاليت آن فدراسيون را نداشت، با بازگشت خود به تيم ملي فوتسال جاني تازه به کالبد اين تيم دميد و با بهره گيري از توانايي مرحوم بابک معصومي، اصغر قهرماني، محمد طاهري، محمد کشاورز، محمد هاشم‌زاده، جواد اصغري مقدم، احمد پري‌آذر، کاظم محمدي، وحيد شمسايي، محمدرضا حيدريان، مصطفي نظري، محمدرضا زحمتکش، منصور مولايي و مجيد لطيفي جام قهرماني آسيا را در خاک ژاپن از تيم پس گرفت.





بازگشت حيدريان و مرحوم معصومي به تيم ملي فوتسال و همکاري نزديک آنها با ديگر مهره‌هاي شاخص، تيمي قدرتمند از ايران ساخت که تا ديدار نهايي به راحتي از سد لبنان، چين، مالزي، استراليا و ازبکستان گذشت. شاگردان شمس در ديدار نهايي نهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا که در سالن Municipal Central Gymnasium شهر اوزاکا برگزار شد با نتيجه 4 بر يک و به راحتي از سد تيم ميزبان گذشتند و براي هشتمين بار قهرمان آسيا شدند. در پايان اين دوره از مسابقات که با حضور 16 تيم از 13 تا 19 مي 2007 در اوزاکاي ژاپن برگزار شد، وحيد شمسايي به عنوان بهترين بازيکن مسابقات انتخاب شد و عنوان آقاي گلي به "کنچيرو کوگوره" از ژاپن رسيد که 12 گل در اين مسابقات به ثمر رسانده بود.


*نهمين قهرماني تيم ايران و خداحافظي کاپيتان حيدريان

تيم ملي فوتسال کشورمان در دهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا که از 11 تا 18 مي 2008 در تايلند برگزار شد، عملکردي فوق العاده داشت، عملکردي به مراتب بهتر از 9 دوره گذشته. اين تيم در 6 مسابقه‌اي که تا دستيابي به نهمين قهرماني خود در آسيا برگزار کرد، 48 گل به ثمر رساند و تنها 2 گل دريافت کرد. مصطفي نظري، اصغر قهرماني، محمد طاهري، محمد کشاورز، محمد هاشم‌زاده، جواد اصغري مقدم، کاظم محمدي، وحيد شمسايي، محمدرضا حيدريان، مجيد لطيفي، مجيد رئيسي، مصطفي طيبي، علي اصغر حسن‌زاده و حميدرضا ابراري‌نيا ملي پوشان فوتسال کشورمان در دهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا بودند. آنها در مرحله گروهي 34 گل به تيم‌هاي چين، تاجيکستان و کويت زدند و با دريافت تنها يک گل صعودي مقتدرانه به مرحله يک چهارم نهايي داشتند.


شاگردان حسين شمس در مرحله يک چهارم نهايي با نتيجه 9 بر يک تيم لبنان را درهم کوبيدند و در ديدار نيمه نهايي نيز شکست يک بر صفر را به تيم ژاپن تحميل کردند تا براي نهمين بار به ديدار نهايي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا راه يابند. تيم ملي فوتسال کشورمان در ديدار نهايي آن دوره از رقابت‌ها با نتيجه 4 بر صفر تيم تايلند را که از حمايت بيش از 6 هزار تماشاگر بهره مي‌برد، شکست داد و براي نهمين بار قهرمان آسيا شد.


در پايان آن دوره از مسابقات وحيد شمسايي با 13 گل آقاي گل شد و عنوان بهترين بازيکن رقابت‌ها را نيز به دست آورد. تيم ستارگان برتر مسابقات نيز متشکل از مصطفي نظري، محمد طاهري، "دايسوکه اونو" از ژاپن، "پانووات جانتا" از تايلند و وحيد شمسايي معرفي شد و عنوان بهترين مربي نيز به حسين شمس تعلق گرفت. محمدرضا حيدريان، کاپيتان ارزنده تيم ملي فوتسال کشورمان در پايان دهمين دوره مسابقات فوتسال قهرمان آسيا به صورت رسمي از تيم ملي خداحافظي کرد.


*آخرين قهرماني شمس با تيم ملي فوتسال

مسابقات فوتسال قهرماني آسيا تا دهمين دوره اين رقابت‌ها همه ساله در کشورهاي مختلف قاره کهن برگزار مي‌شد اما پس از برگزاري دهمين دوره اين مسابقات در سال 2008 کميته فوتسال AFC تصميم برآن گرفت که مسابقات فوتسال قهرماني آسيا هر دو سال يکبار برگزار شود و حدفاصل اين مسابقات نيز پيکارهاي باشگاهي برگزار شود. به همين خاطر يازدهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا دو سال پس از دوره دهم اين رقابت‌ها از 23 تا 30 ماه مي 2010 در تاشکند ازبکستان برگزار شد.


تيم ملي فوتسال کشورمان پيش از شرکت در اين دوره از مسابقات نيز درگير حواشي شد که وداع موقتي وحيد شمسايي از اين تيم را به دنبال داشت. تيم ملي فوتسال کشورمان درحالي در يازدهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا حضور يافت که آقاي گل فوتسال دنيا را به همراه نداشت. در غياب او ستاره‌هايي چون محمد طاهري و علي اصغر حسن‌زاده درخشان ظاهر شدند و زمينه قهرماني مجددا تيم ملي کشورمان را فراهم آوردند. شاگردان حسين شمس در آن دوره از مسابقات استراليا، تاجيکستان و کويت را در مرحله گروهي پشت گذاشتند و با تحميل شکست‌هاي 7 بر يک و 7 بر صفر به لبنان و ژاپن به ديدار نهايي يازدهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا صعود کردند. در ديدار نهايي نيز تيم کشورمان با نتيجه 7 بر 3 تيم ازبکستان، ميزبان مسابقات را از پيش رو برداشت و بر بام قاره کهن ايستاد.


قهرماني آسيا تنها ره آورد ملي پوشان فوتسال ايران از تاشکند نبود، چراکه آنها جايزه بازي جوانمردانه مسابقات را نيز به دست آوردند و عناوين آقاي گلي و بهترين بازيکن مسابقات نيز به محمد طاهري رسيد. طاهري در راه قهرماني تيم ملي 13 گل به ثمر رساند.اين آخرين قهرماني تيم ملي فوتسال کشورمان با هدايت حسين شمس بود، چرا که پس از يازدهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا حسين شمس از عدم توجه به فوتسال کشور گلايه کرد و خواستار توجه بيشتر به ملي پوشان فوتسال ايران شد که همين مسئله دلخوري مسئولان فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني را به دنبال داشت. مصاحبه‌هاي کنايه آميز حسين شمس بر آتش اين اختلافات دامن زد و او در نهايت ناچار به خداحافظي از تيم ملي شد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 17:24 :: توسط : h.m

درباره وبلاگ
با سلام به وبلاگ خودتان خوش آمدی به اطلاع تمامی دوستان میرساند که تمامی تبلیغات وبلاگ از جانب ارائه دهنده فضای وبلاگ (لوکس بلاگ) میباشد وربطی به این جانب ندارد.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لرستان و آدرس hassanreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 103
بازدید هفته : 315
بازدید ماه : 315
بازدید کل : 91989
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

مرجع وبلاگ نویسان جوان