لرستان
السلام علیک یا ابا الفضلل العباس (ع)
 
 


شرکت اپل سرانجام آیفون جدید خود را پس از ماه ها انتظار طی کنفرانسی که در Cupertino کالیفرنیا بر گزار شد،معرفی کرد.آیفون جدید اعلام شده برخلاف شایعات منتشر شده به نام آیفون۵ معرفی نشد و در این کنفرانس آیفون جدید اپل به نام آیفون ۴S لقب گرفت که مشخصان سخت افزاری آن نسبت به آیفون۴ ارتقا پیدا کرد و از نظر ظاهری نسبت به آیفون۴ تغییری ندا4545شته است.در واقع آیفون جدید اپل انتظارات دوستداران اپل را برآورده نکرد.در ادامه مشخصات و ویژگی های آیفون۴s معرفی می شود.

دارای پردازنده ۲ هسته ای قدرتمندی موسوم به A5 است که نسبت به آیفون قبلی دوبرابر سریعتر بوده و از نظر پردازش گرافیکی ۷ برابر سریعتر خواهد بود
دارای باطری قوی تر است که تا ۸ ساعت مکالمه دائمی،۶ ساعت مرور اینترنت،۹ ساعت WI-FI و۱۰ساعت پخش فایل ویدئویی به همراه ۴۰ ساعت پخش موزیک را دارست.
آیفون۴sاز تکنولوژی آنتن دهی های موسوم به GSM و CDMA استفاده می کند و به این معنی است که در هر نقطه از جهان آنتن دهی داشته و قابل استفاده خواهد بود هر چند به رفع مشکل آنتن دهی که در آیفون ۴ وجود داشت شاره ای نشده است.
دارای دوربین ۸ مگاپیکسلی است که دارای رزولیشن ۲۴۴۸*۳۲۶۴است که ۶۰ درصد افزایش پیکسل به کیفیت بهتر تصاویر کمک می کند و از ضبط ویدئویی ۱۰۸۰p HD پشتیبانی می کند.
اما قابلیت جدید و هوشمند به کاربرده شده در این مدل ،استفاده از تکنولوژی موسوم به siri است که به صورت بصری می توان گوشی را کنترل و فرامین را در قابل صدا ازدر خواست کرد. در واقع یک قابلیت تشخیص صدا در آیفون ۴s وجود دارد.
آیفون ۴s در سه رنج قیمتی ۱۹۹ دلار برای ۱۶ گیگ ،۲۹۹ دلار برای ۳۲ گیگ و ۳۹۹ دلار برای ۶۴ گیگ عرضه خواهد شد. 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 20 خرداد 1391برچسب:آیفون ۴S , :: 8:36 :: توسط : h.m

به نظر می رسد تصاویرجدیدی از آیفون جدید اپل که طبق گزارش ها در پاییز امسال معرفی خواهد شد، به بیرون درز کرده است.البته تصاویر لو رفته ممکن است که طرح نهایی آیفون بعدی اپل نباشد اما با خبرهایی که پیش از این درباره آن منتشر شده بود مطابقت می کند.در تصاویری که در سایت ۹to5mac از طریق شرکت uBreakiFix به دست آنها رسیده است آیفون بعدی اپل تغییرات زیادی نسبت به آیفون۴s خواهد داشت.1221 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 20 خرداد 1391برچسب:آیفون5, :: 8:20 :: توسط : h.m

امام باقر عليه السّلام فرمود: پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله اين آيه را قرائت كرد: وَ آخَرينَ مِنْهُمْ لَمّا يَلْحَقُوا بِهِمْ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَكيمُ (62جمعه/3)
و [در ميان] ديگرانى از آنان كه هنوز به آنان نپيوسته‏اند، و اوست پيروزمند فرزانه.
(پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله براى تعليم و تزكيه) عده ديگرى برگزيده شده است كه به مؤمنين مى‏پيوندند و خداوند توانا و آگاه است.
شخصى به پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله عرض كرد: اينها چه كسى هستند؟
حضرت دست خود را بر شانه سلمان گذاشت و فرمود: -لو كان الايمان فى الثريا لنا لته رجال من هولاء-.
اگر ايمان در ستاره ثريا (پروين) باشد مردانى از طايفه همين سلمان به آن دست مى‏يابند. (1)

(1) - مجمع البيان، جلد 10، صفحه 284.




 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:, :: 18:58 :: توسط : h.m


رسول خدا صلى الله عليه و آله روزى وارد مسجد شد و مشاهده فرمود دو جلسه تشكيل يافته است .
يكى ، جلسه علم و دانش است ، كه در آن از معارف اسلامى بحث مى شود و ديگرى جلسه دعا و مناجات است ، كه در آن خدا را مى خوانند و دعا مى كنند.
پيمغبر صلى الله عليه و آله فرمود:
اين هر دو جلسه خوب است و هر دو را دوست دارم ، آن عده دعا مى كنند و اين عده راه دانش مى پويند و به بى سوادان آگاهى و آموزش مى دهند، ولى من اين گروه دوم را بر گروه اول كه صرفا به دعا و مناجات مشغولند ترجيح مى دهم ، زيرا من خود از جانب خداوند براى تعليم و آموزش بر انگيخته شده ام .
آنگاه رسول گرامى صلى الله عليه و آله به گروه تعليم دهندگان پيوست و با آنان در مجلس علم نشست .(1)

(1) بحار: ج 1، ص 206 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:رسول خدا صلى الله عليه و آله, :: 18:44 :: توسط : h.m


كتاب: سيره معصومان، ج 5، ص 47

 


زندگى امام صادق (ع) ابو عبد الله جعفر صادق ابن محمد باقر بن على بن
حسين بن على بن ابى طالب عليهم السلام
تولد، وفات، طول عمر و مدفن آن حضرت (ع)

امام جعفر صادق (ع) در پگاه روز جمعه يا دوشنبه هفدهم ربيع الاول و يا غره رجب سال 80 هجرى، در مدينه ديده به جهان گشود. اما بنا به گفته شيخ مفيد و كلينى و شهيد، ولادت آن حضرت در سال 83 هجرى اتفاق افتاده است. لكن ابن طلحه روايت نخست را صحيح‏تر مى‏داند و ابن خشاب نيز در اين باره گويد: چنان كه ذراع براى ما نقل كرده، روايت نخست، سال 80 هجرى، صحيح است. 

   



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:, :: 18:1 :: توسط : h.m



سازمان ليگ با ارسال نامه‌اي به باشگاه گهر زاگرس اعلام کرد امکان حضور اين تيم در ليگ برتر با توجه به امکانات شهرهاي دورود و خرم‌آباد وجود ندارد.


امير عابديني مشاور مدير عامل باشگاه گهر زاگرس در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعيت اين باشگاه اظهار داشت: نامه‌اي با امضاي غلامرضا بهروان رئيس سازمان ليگ برتر به باشگاه ما رسيده و در آن عنوان شده کارشناسان فدراسيون فوتبال از امکانات ورزشي شهر دورود و خرم آباد لرستان بازديد کردند و نتيجه گيري کرده‌اند که هيچ کدام از وزرشگاه‌هاي خرم آباد و دورود پاسخگوي ليگ برتر نيستند و امکان حضور تيم‌هاي ليگ برتري در آن نيست.

وي ادامه داد: در اين نامه همچنين اعلام شده امکان به روز رساني امکانات و تجهيزات ورزشي تا قبل از آغاز مسابقات ليگ برتري وجود ندارد، بنابراين استان لرستان امکان تيم‌داري در ليگ برتر را ندارد.

عابديني در مورد اينکه سرنوشت تيم گهر با توجه به اين نامه چه خواهد شد، گفت: مسئولان استان 20 روز فرصت دارند تا يک کار سخت و شاق را انجام دهند و استان لرستان را به استانداردهاي ليگ برتر برسانند. اين کار اگرچه غيرممکن نيست اما بسيار سخت است. در غير اين صورت راهکار ديگر اين است که يک تيم ليگ دسته اولي به دورود داده شود و امتياز اين تيم ليگ برتري به يک خريدار واگذار و آن تيم از استان خارج شود.

وي در مورد خريداران باشگاه گفت: محمدرضا ساکت يکي از خريداران امتياز باشگاه است که قرار است تا فردا نتيجه را به من اعلام کند.

عابديني در مورد وضعيت داماش گيلان گفت: بحث انتقال اين تيم نيز حداکثر تا فردا مشخص خواهد شد. حسين هدايتي قرار است در اين زمينه به من خبر دهد. 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:گهر زاگرس, :: 16:59 :: توسط : h.m

 
چهاردهمين دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي اروپا در حالي از روز جمعه آغاز مي‌شود که آلمان با کسب 3 قهرماني و 3 نايب قهرماني پرافتخارترين تيم جام است و انگستان همچنان در حسرت قهرماني در آن قرار دارد.

مهر، چهاردهمين دوره مسابقات جام ملت‌هاي اروپا ملقب به "يورو 2012" در حالي از فردا جمعه بصورت رسمي آغاز مي‌شود که اين براي سومين مرتبه است دو کشور بصورت همزمان ميزباني اين مسابقات را برعهده گرفته‌اند.

نخستين مرتبه يوفا دو کشور بلژيک و هلند را به عنوان ميزبان مسابقات سال 2000 انتخاب کرد و دوره گذشته هم کشورهاي اتريش و سوئيس ميزبانان مشترک اين جام لقب گرفتند. در نهايت لهستان و اوکراين براي سومين مرتبه به عنوان ميزبانان مشترک اين جام انتخاب شدند.

شعار رسمي مسابقات "با هم تاريخ را مي‌سازيم" در تاريخ 13 آذرماه سال 88 به همراه لوگوي جام رونمايي شد. اين شعار بيانگر اين است که براي نخستين مرتبه در تاريخ قاره اروپا رقابت‌هاي يورو در مرکز و شرق اروپا برگزار مي‌شود.

در نماد بازي‌هاي يورو 2012 که به شکل يک گل است، دو شاخه به صورت برگ وجود دارد که نماد هر يک از دو کشور ميزبان يورو ???? است. در ميان اين دو برگ، گل اين شاخه توپ فوتبال ترسيم شده ‌است. شکل بصري نماد از هنر سنتي ويکينانکي که نوعي هنر برش کاغذ در نواحي روستايي اوکراين و لهستان است، گرفته شده‌ است. هنر ويکينانکي نماد جانداران و گياهان مناطق محلي اين ناحيه در اداي احترام به طبيعت و رشد و باروري است.

نگاهي گذرا بر ادوار جام ملت‌هاي اروپا:  



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:جام ملت‌هاي اروپا, :: 16:36 :: توسط : h.m

فرض کن حضرت مهدی به تو ظاهر گردد،ظاهرت هست چنان که خجالت نکشی؟

باطنت هست پسندیده ی صاحب نظری؟

خانه ات لایق او هست که مهمان گردد؟

لقمه ات در خور او هست که نزدش ببری؟

پول بی شبهه و سالم زهمه داراییت داری آن قدر که یک هدیه برایش بخری؟

حاضری گوشی همراه تو را چک بکند؟

با چنین شرط که در حافظه دستی نبری؟
واقفی بر عمل خویش تو بیش از دگران،می توان گفت تو را شیعه اثنی عشری؟452 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:یا ابا صالح المهدی, :: 11:33 :: توسط : h.m

ـ در خط استوا ، دمای هوا در تمام فصول سال تقریبا یکسان است.
ـ قاره کوچک استرالیا دارای بزرگترین منبع بوکسیت یا هیدروکسیدآلومینیوم در جهان است.
ـ هر قفل شماره‌دار ممکن است یک میلیون رمز داشته باشد.
ـ یک قطره آب دارای یک‌ صد میلیارد اتم است.
ـ برج کج پیزا ۲۹۳ پله و برج ایفل ۱۷۹۲ پله دارد.
ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.
ـ جعبه سیاه هواپیمای تجاری نارنجی است.
ـ یک چهارم خاک روسیه در طول سال پوشیده از برف است.
ـ حس بویایی مورچه با حس بویاییسگ برابری می‌کند.  



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:آیا میدانید که,دانستنیهای جالب, :: 10:53 :: توسط : h.m



بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

روزى معاويه به كسانيكه نزد او بودند گفت :
چگونه مى شود فهميد كه مرگ من زودتر است يا مرگ (حضرت ) على ، حاضرين گفتند: راهى نيست ، معاويه گفت : من اين مطلب را از على بدست مى آورم زيرا او سخن باطلى نمى گويد!
سپس سه نفر از افراد مورد اعتماد را خواسته به آنها گفت : هر سه با هم به طرف كوفه حركت كنيد، ولى با هم داخل نشويد، هر كدام به تنهائى ولى به ترتيب وارد شويد و خبر مرگ مرا منتشر كنيد، مواظب باشيد سخن شما در مورد چگونگى مرگ و سبب آن و روز مرگ و وقت آن ، و مكان قبر و آنكه بر من نماز گذارده و ديگر امور هماهنگ باشد و به هيچ وجه اختلاف نداشته باشيد، اول يكى داخل شود و خبر فوت مرا بدهد، سپس ‍ دومى و بعدا سومى ، آنگاه ببينيد على چه مى گويد؟!
 اين سه نفر براى انجام اين ماءموريت به كوفه آمدند، اولى داخل شهر شد.........



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 19:27 :: توسط : h.m
درباره وبلاگ
با سلام به وبلاگ خودتان خوش آمدی به اطلاع تمامی دوستان میرساند که تمامی تبلیغات وبلاگ از جانب ارائه دهنده فضای وبلاگ (لوکس بلاگ) میباشد وربطی به این جانب ندارد.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لرستان و آدرس hassanreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 232
بازدید کل : 91638
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

مرجع وبلاگ نویسان جوان