لرستان
السلام علیک یا ابا الفضلل العباس (ع)
 
 

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:خبر ورشی,روز نامه های روز کشور, :: 15:43 :: توسط : h.m

اعتراض پرسپوليس به داوري ديدار با الاتحاد

باشگاه پرسپوليس در نظر دارد از نحوه قضاوت داور ازبکستاني ديدار با الاتحاد عربستان به کنفدراسيون فوتبال آسيا اعتراض کند.



تيم فوتبال پرسپوليس شب گذشته در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا با نتيجه 3 بر 0 مغلوب ميزبان خود الاتحاد عربستان شد.

در اين ديدار والنتين کوالنکو داور ازبکستاني در نيمه اول يک پنالتي کاملا مشکوک به سود الاتحاد گرفت و همين موضوع منجر به گل اول ميزبان شد.

از همين رو باشگاه پرسپوليس قصد دارد اعتراض خود را نسبت به نحوه قضاوت اين داور ازبکستاني به کنفدراسيون فوتبال آسيا ارائه کند.

رويانيان مديرعامل پرسپوليس با اعلام اين خبر گفت: به زودي اين کار را انجام خواهيم داد و اعتراض‌مان را به کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام خواهيم کرد.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 10:36 :: توسط : h.m

این شعر زیر بسیار کاربرد دارد ! من خودم هزار بار شماره هام پاک شده

بعد که اس ام اس میاد ، میمونم این شماره مال کیه !

بدبختی اینجاست فقط کافیه طرف بفهمه که شماره هات پاک شده

هزار جور ادا اطوار در میاره تا بگه کیه !

حالا این شعر محترمانه شاید تاثیرش بهتر از فحش و تهدید باشه !

در حافظه ی گوشی من نام شما نیست

ای دور ز غم یاور من نام شما چیست؟

عذرم بپذیر حافظه یکباره پریده !

نامت بفرست ثبت مجددبشه برلیست  



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:اس ام اس خنده دار , :: 9:42 :: توسط : h.m

 

از پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله و سلّم روایت شده است که فرمودند: از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید. زیرا شبى است که فرشتگان آن را «لیلة الرغائب » مى‏نامند. این نامگذارى به این جهت است که هنگامى که یک سوم از شب گذشت هیچ فرشته‏اى در آسمان‏ها و زمین نمى‏ماند مگر این که در کعبه و اطراف آن جمع مى‏شوند. آنگاه خداوند بطور غیر منتظره‏اى بر آنان وارد شده و مى‏فرماید: اى فرشتگانم هر چه مى‏خواهید از من درخواست کنید.

فرشتگان عرض مى‏کنند: حاجت ما این است که از روزه‏داران رجب درگذرى. خداوند مى‏فرماید: این کار را انجام دادم.





اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغائب می نامند.  



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 8:28 :: توسط : h.m


 

بناهای تاریخی و فرهنگی لرستان(2)

پل سی پله (كر و دت )

این بنا در منطقه سر طرهان شهرستان كوهدشت بر روی رودخانه سیمره در حد فاصل استان لرستان و ایلام واقع شده است.پل در تنگترین بستر رودخانه سیمره ، در محلی بنام سی پله Sipela واقع شده است این پل در مسیر یكی از راههای باستانی قرار داشته كه سبب ارتباط كرمانشاهان ، ایلام و لرستان (سرطرهان ) بوده است.پل یاد شده دارای 4 چشمه طاق بوده كه اكنون تنها دو چشمه طاق آن باقی است . پنهای هر پا یه آن 5/6 متر و طول آن 17 متر است .اندازه سنگهایی كه در پایه به كار رفته 60×60×100سانتیمتر وبعضی نیز بزرگترند.روی هریك از این سنگها علامت مشخصی كنده شده است. مصالح بنا از كچ وسنگ است.در آثار مورخان دوره اسلامی اشاره ای به این پل نشده است. این پل سترگ از آثار منحصر به فرد دوره ساسانی بوده وبه شماره 4511 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


پل گاو میشان

این پل در فاصله30 كلیومتری شهرستان پلدختر وبرفراز رودخانه سیمره در حد فاصل استانهای ایلام ولرستان احداث شده است.جهت پل شمال شرقی به جنوب غربی می باشد.طول آن حدود 175 متر و عرض گذرسطح پل نزدیك به8متر و20 سانتیمتراست،و در حال حاضردارای 6چشمه طاق می باشد



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 19:2 :: توسط : h.m

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 17:54 :: توسط : h.m

تيم ملي فوتسال ايران در 11 دوره گذشته مسابقات فوتسال قهرماني آسيا چهره يک قهرمان بلامنازع را داشته که 10 بار جام قهرماني را بالاي سر برده و صاحب رکوردي دست نيافتني است.



دوازدهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا از روز جمعه در دبي امارات آغاز مي‌شود، با رقابت 16 تيم از بهترين‌هاي آسيا که سرآمد همه آنها ايران است. فوتسال ايران با دستيابي به 10 قهرماني در 11 دوره گذشته مسابقات فوتسال قهرماني آسيا آماري دست نيافتني از خود برجاي گذاشته است. تنها نقطه تاريک در کارنامه آسيايي فوتسال ايران بسنده کردن به عنوان سومي قاره کهن در هشتمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسياست که با شکست مقابل ژاپن در نيمه نهايي رقم خورد. در ديگر دوره‌ها ايران قهرمان مطلق آسيا بوده و بالاتر از ديگر کشورها.  



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 17:24 :: توسط : h.m

غار منحصر به فرد "کوگان" یکی از معدود غارهای مصنوعی لرستان است که به دست انسان در دل کوهستانهای این استان به وجود آمده است.

غار کوگان در ۵۲ کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد در روستای خوش آب و هوایی به همین نام قرارگرفته است.

غار کوگان جزو غارهای چند طبقه است که دسترسی بسیار سختی دارد و رسیدن به آن بدون تجهیز به امکانات و وسایل کوه نوردی و غار نوردی دشوار است.

این غار دژ مانند که تمام آن با حجاریهای طاقت فرسا به وجود آمده به استناد سکه هایی که در اطراف آ ن به دست آمده است به دوره اشکانیان تعلق دارد و طی قرون متمادی به عنوان یک محل سکونت دائمی مورد استفاده قرار گرفته است.

ورودی غار به صورت چهار گوش در اندازه 50/2 در 20/2 متر است و به سمت شمال باز می شود. غار شامل دو طبقه است که طبقه اول آن از چهار اتاق و فضاهای مرتبط به هم تشکیل شده است. طبقه دوم غار حدوداً40/3 متر بالاتر از کف قسمت اول غار است.

این غار دارای اتاقهایی جهت استفاده بوده و نمونه ای از معماری صخره ای اشکانی است که علاوه بر آن اثر مذکوربه آیین مهر نیز نسبت داده شده است.

مساحت کلی فضاهای تعبیه شده در این غار دست ساز حدود 281 متر مربع است و از نکات قابل تأمل در این غار وجود مخازن آب در داخل اتاقهاست.
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:غار کوگان , :: 16:25 :: توسط : h.m

طوایف لرستان در یك تقسیم بندی به دو بخش لر و لك تقسیم می شوند كه از نظر لهجه , سنن, آداب و رسوم و برخی مسایل مذهبی با یك دیگر تفاوت دارند. ایلات و طوایف لك در شمال و شمال باختری لرستان سكونت دارند . در گذشته لك ها به «طوایف وند» و لرها به «فیلی» شهرت داشتند. الوار ایران در لرستان, بخشی از ایلام, چهارمحال و بختیاری, كهگیلویه و بویر احمد و بخشی از استان فارس و بوشهر زندگی می كنندو سرزمین لك نشین به صورت خط منحنی در دره های رودخانه سیمره میان بروجرد, نهاوند, خرم آباد, كرمانشاه و ایلام قرار گرفته است. در سایر نقاط ایران مثل



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 16:17 :: توسط : h.m

 

از حضرت رسول صلى الله علیه و آله روایت شده كه ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگ با كافران در این ماه حرام است.

فرمودند: رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است.

كسى كه یك روز از ماه رجب را روزه دارد مستوجب خوشنودى بزرگ خدا گردد و غضب الهى از او دور گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.

از حضرت موسى بن جعفر علیهماالسلام نقل شده است كه: هر كس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد آتش جهنم به اندازه یک سال راه، از او دور شود و هر كس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب گردد.

و همچنین فرمودند: كه رجب نام نهرى است در بهشت، از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر، هر كس یك روز از رجب را روزه دارد البته از آن نهر بیاشامد.

حضرت صادق علیه السلام فرمودند كه: حضرت رسول صلى الله علیه و آله فرمودند كه: ماه رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را أصب مى‏گویند، زیرا كه رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار نازل مى‏شود، پس بسیار بگوئید: أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:التَّوْبَة, :: 14:59 :: توسط : h.m
درباره وبلاگ
با سلام به وبلاگ خودتان خوش آمدی به اطلاع تمامی دوستان میرساند که تمامی تبلیغات وبلاگ از جانب ارائه دهنده فضای وبلاگ (لوکس بلاگ) میباشد وربطی به این جانب ندارد.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لرستان و آدرس hassanreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 138
بازدید دیروز : 282
بازدید هفته : 138
بازدید ماه : 658
بازدید کل : 92332
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

مرجع وبلاگ نویسان جوان