لرستان
السلام علیک یا ابا الفضلل العباس (ع)
 
 

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

اميرالمؤمنين عليه السّلام در ضمن خطبه اى كه از آينده خبر مى داد و در نهج البلاغة آمده است فرمود:
گويا مى بينيم او را (عبدالملك ) كه در شام بانگ مى زند (لشكر فراهم مى كند) و با پرچمهايش در اطراف كوفه مى گردد (عراق را به تصرف آورد) و به آن ديار هجوم آورد همانند هجوم شتر سركش بدخو، زمين را از سرها فرش نمايد (بسيار كشتار كند) و دهانش (چون درندگان ) گشاده و گامش در زمين سنگين است (سپاهيان فراوان دارد) جولان او دور و دراز و حمله اش سخت خواهد بود.
به خدا قسم شما را در اطراف زمين پراكنده مى كند تا اينكه نماند از شما مگر اندكى همچو سرمه در چشم ، همواره در اين حال (سخت ) خواهيد بود تا اينكه عقلهاى پنهان عرب به نزد آنها برگردد (سر عقل آيند) پس ‍ روشهاى پاينده و نشانه هاى آشكار و پيمان نزديك را كه اتمام نبوت بر آن است ، پاى بند شويد و بدانيد كه شيطان راههاى خود را براى شما هموار مى كند تا به دنبال او گام برداريد.(212)
شارح نهج البلاغة گويد: اين سخنان حضرت در مورد عبدالملك بن مروان و حكومت او در شام و تسلط او بر عراق و كشتارى كه در ايام عبدالرحمن و كشتن مصعب در ميان عرب واقع شد مى باشد.(213) 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب: پيشگوئى اميرالمؤمنين عليه السّلام , :: 20:30 :: توسط : h.m

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

بعد از جنگ جمل و شكست لشكر شورشيان ، عبدالله بن عباس نزد حضرت امير عليه السّلام آمد و گفت : يا اميرالمؤمنين حاجتى دارم .
حضرت فرمود: چه خوب آگاهم به حاجت تو، آمده اى تا براى (مروان ) بن حكم امان بگيرى ؟!
ابن عباس گفت : آرى مى خواهم به او امان دهيد، حضرت فرمود: به او امان دادم ، ولى او را بر ترك مركب خودت سوار كن و نزد من آور.
راوى گويد: ابن عباس او را آورد، قيافه مروان همچون بوزينه اى بود.
حضرت فرمود: آيا بيعت مى كنى ؟ عرض كرد: آرى و در دل است آنچه هست (يعنى دلم با شما نيست ) حضرت فرمود: خداوند به آنچه در دلهاست داناتر است .
حضرت در ابتدا دست خود را جلو برد تا مروان با حضرت بيعت كند، ولى ناگهان دست خويش را عقب كشيد و فرمود: مرا نيازى به بيعت او نيست ، اين دست ، دست يهودى است (اهل پيمان نيست ) اگر بيست بار با من بيعت كند با دبرش آن را مى شكند، آنگاه به مروان فرمود:
اى پسر حكم در هيجان اين جنگ بر سر تو ترسيدم كه از بدنت جدا شود، نه به خدا قسم چنين نشود تا اينكه از نسل تو خارج شود فلان و فلان كه اين امت را آزار دهند و به شدت خوار كنند و جام صبر را به آنها بنوشانند.
و خواهيم ديد كه اولاد مروان به حكومت رسيدند و چه بلاها بر امت وارد كردند و مردم جز سوختن و ساختن چاره اى نداشتند، همچنانكه پيشگوئى حضرت در بيعت شكنى مروان به وقوع پيوست و او بعد از جنگ جمل و اظهار بيعت با حضرت ، به معاويه پيوست . 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 20:26 :: توسط : h.m

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

اميرالمؤمنين عليه السّلام در مورد مساجد و مسلمانان آخرالزمان مى فرمايد:
ياءتى على الناس زمان لا يبقى من القرآن الارسمه و من الاسلام الا اسمه ، مساجدهم يومئذ عامرة من البناء خالية من الهدى .
زمانى بر مردم مى آيد كه از قرآن باقى نماند مگر خط و نشان آن (خوب مى نويسد و چاپ مى كنند اما از علم و عمل خبرى نيست ) و از اسلام نماند مگر اسمى (فقط نامشان مسلمان است وگرنه از نظر عقائد و اخلاق و اعمال بوئى از اسلام نبرده اند).
مسجدهاى آنها از نظر ساختمان آباد است (مساجد را مجلل و زيبا مى سازند) اما از هدايت (و بيان احكام دين ) تهى و) خراب است .
ساكنين و سازنده هاى آن بدترين اهل زمين هستند، آنها سرمنشاء فتنه و پناهگاه گناه هستند.
آنكه از فتنه كناره گيرى كند به فتنه برمى گردانند و هر كه عقب افتاده به طرف آن مى كشانند، خداوند سبحان مى فرمايد: به خودم سوگند كه چنان فتنه اى بر آنها بفرستم كه شخص بردبار در آن حيران ماند و قطعا انجام مى دهد. سپس فرمود: و ما از خداوند درخواست مى كنيم ما را از لغزش ‍ غفلت برهاند.(393) 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 19:36 :: توسط : h.m



بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

يظهر فى آخرالزمان و اقتراب الساعة و هو شرّ الازمنة نسوة كاشفات عاريات متبرّجات خارجات من الدين ، داخلات فى الفتن ، مائلات الى الشهوات ، مسرعات الى اللذات ، مستحلات للمحرمات فى جهنم خالدات .
در آخرالزمان و نزديك شدن زمان موعود (قيامت يا حضرت مهدى عليه السّلام ) كه بدترين زمانهاست (چون جهان از ظلم و ستم پر شود) زنانى ظاهر مى شوند بى حجاب و عريان بيرون آمده خودنمائى مى كنند، از دين خارج مى شوند (به احكام دين توجهى ندارند) در فتنه ها (آشوبها يا محافل عيش و شهوت ) داخل مى شوند و شهوترانى روى مى آورند و به لذات جوئيها شتابانند، حرامهاى الهى را حلال مى كنند و در جهنم هميشه خواهند ماند.(392) 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 19:7 :: توسط : h.m

برگزاري بازيهاي "گهر" در خرم آباد منتفي شد

معاون سياسي امنيتي استاندار لرستان با اشاره به آغاز کار آماده سازي ورزشگاه تختي دورود، گفت: برگزاري مسابقات اول تيم گهر دورود در ورزشگاه تختي خرم آباد به طور کامل منتفي شده است.


حسن شريعت نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاري جلسه تصميم گيري در مورد وضعيت گهر دورود لرستان با حضور استاندار اظهار داشت: روز گذشته در جلسه اي در شهرستان دورود مصوباتي براي تعيين تکليف وضعيت اين تيم به تصويب رسيد.

وي با اشاره به پيگيري براي انتقال مالکيت تيم به شهرداري دورود، تصريح کرد: همچنين مصوب شد که ورزشگاه تختي دورود براي برگزاري مسابقات آماده سازي شود.

معاون سياسي امنيتي استاندار لرستان با تاکيد بر اينکه کار آماده سازي ورزشگاه تختي از همين امروز آغاز شده، بيان داشت: در اين راستا اداره کل ورزش و جوانان براي نصب صندليهاي ورزشگاه و همچنين ايجاد اسکوربرد کار خود را آغاز کرده است.

شريعت نژاد با تاکيد بر اينکه تيم گهر در دورود باقي خواهد ماند، يادآور شد: برنامه ريزي شده است که به همت شهرداري دورود و همچنين با حمايت شوراي شهر دورود بازيها در ورزشگاه تختي اين شهر برگزار شود.

وي با تاکيد بر اينکه همه تلاش خود را به کار خواهيم گرفت تا تيم سرپا باقي بماند، يادآور شد: اميد مي رود هر چه سريعتر ورزشگاه تختي دورود آماده برگزاري مسابقات شود.

معاون سياسي امنيتي استاندار لرستان با بيان اينکه در جلسات قبلي برگزار شده اولويت ما ورزشگاه صنايع دفاع دورود بود، يادآور شد: ولي با توجه به اينکه ورزشگاه تختي اين شهر زودتر آماده مي شود توان مسئولان روي آماده سازي اين ورزشگاه متمرکز شده است.

شريعت نژاد در رابطه با احتمال برگزاري مسابقات اول تيم گهر دورود در ورزشگاه تختي خرم آباد تصريح کرد: اين موضوع به طور کامل منتفي شده است و همه بازيهاي گهر در ورزشگاه تختي دورود برگزار مي شود.

وي تصريح کرد: پيمانکار به کار گرفته شده توسط شهرداري دورود بايد همه تلاش خود را به خرج دهد تا هر چه سريعتر اين ورزشگاه آماده برگزاري مسابقات شود.

معاون سياسي امنيتي استاندار لرستان با بيان اينکه در جلسه استاندار لرستان با مسئولان شهرداري و شوراي شهر دورود قرار شد که سريعا هيئت مديره و مديرعامل تيم تعيين شود، يادآور شد: همچنين پيگيري وضعيت مالکيت تيم از طريق دادستاني کشور مورد تاکيد و تصويب قرار گرفت.

شريعت نژاد همچنين در مورد وضعيت داوود مهابادي سرمربي تيم نيز به خبرنگار مهر گفت: هنوز قرارداد مهابادي با تيم مس سرچشمه نهايي و قطعي نشده است که بايد شهرداري دورود هر چه سريعتر تلاش کند با تامين اعتبار مورد نياز زمينه برگرداندن اين مربي را فراهم کند. 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 16:12 :: توسط : h.m



بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

مردم كوفه و عراق بعد از جريان صفين و حكمين ، نسبت به جنگ به خاطر خسارات و تلفات سنگينى كه به آنها وارد آمده بود از جنگ رويگردان شدند و سستى و زبونى و دنياطلبى را پيش گرفتند و هر چه حضرت امير عليه السّلام آنها را به جنگ با معاويه و سركوب او تشويق مى نمودند تاءثيرى نداشت مگر براى اندكى ، به همين جهت است كه حضرتش از مردم كوفه به سختى گلايه نمود و آنها را از عاقبت اين سستى بر حذر داشت .
در يكى از سخنان خويش فرمود: با كدام رهبر بعد از من خواهيد جنگيد، از كدام خانه بعد از خانه خود دفاع مى كنيد؟ بدانيد كه شما (با اين سستى ) بعد از من به ذلت همگانى مبتلا شده و با شمشير برنده و روش ‍ زشت مواجه مى شويد، به گونه اى كه ستمگران اين اعمال را بعنوان يك سنت (طولانى ) اجرا خواهند نمود.(184)
و تاريخ نشان داد كه شيعيان عراق بعد از حضرت دچار چه سختيها و شكنجه هاى دردناك گرديدند. 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 12:3 :: توسط : h.m

یکی از سنتهای حسنه، اعتکاف است که در حال حاضر در کشور ما هر ساله در ایام البیض ماه رجب برگزار می‏گردد و بسیاری از مؤمنان نیک سرشت از اصناف گوناگون به مساجد جامع می‏روند و به عبادت و دعا و روزه‏داری می‏پردازند .

از کلمات معصومین علیهم السلام روایات زیادی درباره اهمیت و ثواب اعتکاف نقل شده و بر مکانها و زمان خاصی در اعتکاف تاکید شده است . به عنوان نمونه از امام رضا علیه السلام نقل شده است که فرمودند: «اعتکاف لیلة فی شهر رمضان یعدل حجة و اعتکاف لیلة فی مسجد رسول الله صلی الله علیه و آله و عند قبره یعدل حجة و عمرة و من زار الحسین علیه السلام یعتکف عنده العشر الاواخر من شهر رمضان فکانما اعتکف عند قبر رسول الله النبی صلی الله علیه و آله و من اعتکف عند قبر رسول الله صلی الله علیه و آله کان ذلک افضل له من حجة و عمرة بعد حجة الاسلام; [ثواب] اعتکاف یک شب در ماه رمضان معادل [ثواب] یک حج است و اعتکاف یک شب در مسجد رسول خدا صلی الله علیه و آله و نزد قبر او معادل یک حج و یک عمره است و هر کس [قبر] امام حسین علیه السلام را زیارت کند در حالی که در دهه آخر ماه رمضان نزد او معتکف باشد، همانند آن است که کنار قبر رسول خدا صلی الله علیه و آله اعتکاف کرده است و هر کس کنار قبر رسول خدا معتکف شود، برای او از یک حج و یک عمره بعد از حج واجب بهتر است .»

اعتکاف، برنامه‏ای مهم برای خودسازی انسان است که او را در طی چند روز از مظاهر فریبنده مادی دنیا دور می‏سازد و در جهانی روحانی و معنوی غرق می‏کند . این سنت‏حسنه همچون دیگر سنتها و عبادتها مجموعه‏ای از بایدها و نبایدها را به همراه خود دارد 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:اعتکاف, :: 10:49 :: توسط : h.m

آرزو دارم بهاران مال تو / شاخه های یاس خندان مال تو

آن خداوندی که دنیا آفرید / تا ابد همراه و پشتیبان تو


* * * * * * * * * * * * * * * * *


سلام بر آنان که لایق سلامند / یک رنگ و یکدل و یک مرامند

هم گلند هم گنجینه هم دوست / هرچه از وی تعریف کنی نیکوست 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:sms toop, :: 9:19 :: توسط : h.m

خبر ورزشی پنج شنبه 11خرداد 13911391 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 8:27 :: توسط : h.m

پیامبر اکرم فرمودند:



علی(علیه السلام) با حق و قرآن است و حق و قرآن نیز با علی هستند از همدیگر جدا نمی شوند تا در حوض کوثر بر من وارد شوند

تاریخ دمشق ج3 ص153


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 11:25 :: توسط : h.m
درباره وبلاگ
با سلام به وبلاگ خودتان خوش آمدی به اطلاع تمامی دوستان میرساند که تمامی تبلیغات وبلاگ از جانب ارائه دهنده فضای وبلاگ (لوکس بلاگ) میباشد وربطی به این جانب ندارد.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لرستان و آدرس hassanreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 101
بازدید دیروز : 282
بازدید هفته : 101
بازدید ماه : 621
بازدید کل : 92295
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

مرجع وبلاگ نویسان جوان