لرستان
السلام علیک یا ابا الفضلل العباس (ع)
 
 

تساوي بدون گل استقلال وپرسپوليس درداربي76


ديدار دو تيم استقلال و پرسپوليس برنده نداشت تا آبي پوشان با اين مساوي به صدر جدول بازگردند.


هفتاد و ششمين ديدار استقلال و پرسپوليس از ساعت 15 امروز در ورزشگاه آزادي و در حضور بيش از 95 هزار تماشاگر آغاز شده است. که بازي با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد.

به گزارش فارس،دربي 76 برخلاف پيش بيني‌ها بازي زيبايي از کار درنيامد و توپ بيشتر در ميانه ميدان در جريان بود. بازي صفر بر صفر دو تيم از نظر فني زير صفر بود. از 10 روز پيش تمامي رسانه‌ها به اين بازي پرداختند اما بهترين بازيکنان ايران در اين مسابقه نتوانستند نمايشي شايسته ارايه کنند.

هرچند پرسپوليس برتري نسبي در نيمه دوم داشت اما به جز تک صحنه‌هايي که توپ بر روي دروازه استقلال رفت تماشاگران ديگر صحنه جذابي نديدند.

در دقايق پاياني ضربه سر بازيکن پرسپوليس از روي تيرک دروازه آبي ها رد شد.

محسن قهرماني داور مسابقه به رضا حقيقي از پرسپوليس کارت زرد نشان داد.

پيش از اين ديدار استقلال با 42 امتياز و تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازي در رده دوم جدول است و پرسپوليس 29 امتيازي در رده دهم قرار دارد.

دربي رفت هم با يک بازي ضعيف از دو تيم نتيجه اي جز تساوي بدون گل نداشت.

ترکيب استقلال:

سيدمهدي رحمتي، علي حمودي، اميرحسين صادقي، پژمان منتظري، حسن اشجاري( از دقيقه 67 حنيف عمران‌زاده)، جواد نکونام، مجتبي جباري، خسرو حيدري، عباس‌ محمدرضايي،( از دقيقه 58 ساموئل) آرش برهاني( از دقيقه 71 فرهاد مجيدي) و فرزاد حاتمي

سرمربي: اميرقلعه نويي

ترکيب پرسپوليس :

نيلسون، سيدجلال حسيني، عليرضا نورمحمدي، حسين ماهيني، مهرداد پولادي، رضا حقيقي، محمد نوري، مهدي مهدوي‌کيا،( از دقيقه 59 عادل کلاه کج) مارکو پروويچ، غلامرضا رضايي( 89- محمد قاضي) و کريم انصاري‌فرد( از دقيقه 81 هادي نوروزي)

سرمربي: يحيي گل‌محمدي

ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 16:57 :: توسط : h.m

 

دکتر شریعتی:

خداوندا، مگذار آنچه را که حق می دانم

به خاطر آنچه که بد می دانند، کتمان کنم . . .

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 16:54 :: توسط : h.m

 

 

بهترین تصاویر فضایی هفته: از ابرهای اقیانوس آرام تا بزرگ‌ترین کهکشان مارپیچی کیهان

نجوم - در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های فضایی چند روز اخیر را به انتخاب سایت نشنال جئوگرافیک با هم مرور می‌کنیم: از تصاویر ماهواره‌ای ابرهای اقیانوس آرام گرفته، تا بزرگ‌ترین کهکشان مارپیچی کیهان و روزهای تیره و تار پکن.

نمایش اسلاید
 
 
ابری، بدون بارش باران: دوربینی که بر روی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) نصب شده است، حین پرواز این ایستگاه از شرق به شمال ژاپن، این عکس زیبا را از ابرهای استراتوکومولوس بر فراز اقیانوس آرام گرفته است. این الگوی ابری، چشم‌اندازی متداول بر فراز نواحی شمال غربی اقیانوس آرام است. ابرهای استراتوکومولوس که جزو ابرهای ارتفاع پایین طبقه‌بندی می‌شوند، در ارتفاع کمتر از 2000 متر شکل می‌گیرند و به ندرت باعث بارندگی می‌شوند. از روی زمین این ابرها همچون لایه‌ای صاف از ابرهای انبوه خاکستری دیده می‌شوند.
   
 



ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 14:46 :: توسط : h.m

 

به گزارش فارس، محسن قهرماني داور دربي هفتاد و ششم به همراه حسين عسگري و ميرزابيگي وارد زمين بازي شد. يک ماشين مخصوص او را تا تونل ورزشگاه اسکورت کرد.

* دوربيني که مخصوص معاونت اجتماعي نيروي انتظامي بود از افراد و ماموران حاضر در ورزشگاه مصاحبه مي‌کرد.

* بارها روي اسکوربورد ورزشگاه نوشته شد که به داوران احترام بگذاريد.

* ماموران نيروي انتظامي از حضور تماشاگران بر روي ديوارها و سکوها خودداري مي‌کردند و براي اين امر خودشان روي سکوها مستقر شدند.

* تماشاگران در طبقه دوم ورزشگاه ايستاده هستند.

* علي فتح‌الله‌زاده به همراه سيد مهدي علوي معاون فرهنگي باشگاه استقلال پيش از آغاز مسابقه به امامزاده صالح رفتند.

* استقلالي‌ها ساعت 13:25 وارد ورزشگاه شدند. پس از ورود آنها امير قلعه‌نويي مورد تشويق قرار گرفت.

* صداي سامي يوسف و همچنين آهنگ محمد رسول‌الله در ورزشگاه پخش شد.

* دوربين‌هاي مخصوص روي تورهاي دروازه‌ها نصب شد.

* از تماشاگران حاضر در ورزشگاه دعوت به عمل مي‌آمد که در راهپيمايي 22 بهمن شرکت کنند.

* در اسکوربورد ورزشگاه از حوزه علميه قم، سردار عرب‌سرخي فرمانده نيروي انتظامي و همچنين معاونت شهرداري منطقه 22 تقدير شد.

ديدار تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس از ساعت 15 آغاز خواهد شد.

ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 14:34 :: توسط : h.m

 

 

 


به نام خدا

آثار دعای فرج

روایات مختلفی به بیان آثار، فوائد و ویژگی هایی که بر دعا کردن برای تعجیل فرج مترتب است، پرداخته است که به پاره ای از آنها اشاره می کنیم.

1- فرمایش حضرت ولی عصر (علیه السّلام) : بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج که فرج شما در آن است.

2- این دعا سبب زیاد شدن نعمت می شود.

3- اظهار محبت قلبی است.

4- نشانه ی انتظار است.

5- زنده کردن امر ائمه اطهار (علیه السّلام) است.

6- مایه ی ناراحتی شیطان لعین است.

7- نجات یافتن از فتنه های آخر الزمان است.

8- اداء قسمتی از حقوق آن حضرت است، که اداء حق هر صاحب حقی،واجب ترین امور است.

9- تعظیم خداوند و دین خداوند است..

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 14:18 :: توسط : h.m

گزارش فيفا از داربي 76


سايت فدراسيون بين‌المللي فوتبال در گزارشي از شهرآورد 76 پايتخت ضمن مصاحبه با افشين قطبي به بررسي بزرگ‌ترين شهرآورد آسيا پرداخت.


به گزارش ايسنا، در اين گزارش درباره شهرآورد استقلال و پرسپوليس که تا کمتر از دو ساعت ديگر در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود، آمده است: "ليگ برتر فوتبال ايران به هفته‌ بيست‌وسوم خود مي‌رسد. جايي که استقلال صدرنشين، ميزبان تيم ميانه جدولي پرسپوليس است. اين بازي هفتادوششمين شهرآورد تهران است که همه چشم‌ها را در روز جمعه به خود معطوف کرده است.

در بين تمام بازي‌هاي حساس در آسيا استقلال و پرسپوليس هميشه بازي متفاوتي در اين قاره محسوب مي‌شود. هر دو تيم از برترين‌ تيم‌هاي فوتبال ايران هستند که از وجود 90 هزار تماشاگر در استاديوم آزادي براي بازي‌هايشان سود مي‌برند و هر دو تيم به هواداران گسترده خود در پايتخت و خارج از آن افتخار مي‌کنند.

از سال 1968 که سرآغاز شهرآورد استقلال و پرسپوليس بود، اين بازي به سرعت به شهرآورد بزرگ ايران تبديل شد و تمام مردم ايران حساسيت بالاي اين ديدار را درک کردند. بازيکنان بزرگ زيادي نيز در اين ديدار حضور داشتند؛ براي مثال علي پروين 20 بار در برابر رقيب ديرينه خود به استقلال رفته است. حسين کلاني آقاي گل جام ملت‌هاي 1972، علي دايي برترين گلزن رده ملي فوتبال جهان و کريم باقري، اسطوره‌ هميشگي فوتبال ايران با حضور خود در اين ديدار اهميت اين بازي را بالا برده‌اند.

افشين قطبي، سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال ايران و پرسپوليس قبل از اين شهرآورد در گفت و گو با سايت فيفا درباره بازي استقلال و پرسپوليس گفت: قرمز برابر آبي يکي از شهرآورد‌هاي تاريخي، رنگارنگ و هيجان‌آور در آسيا است. اين شهرآورد معنا و مفهوم اجتماعي، فرهنگي و ورزشي زيادي براي هواداران فوتبال نه تنها در ايران که در سراسر جهان دارد.

قطبي که آخرين بار پرسپوليس را در فصل 2008 – 2007 به قهرماني در ليگ ايران رساند و اکنون هدايت شيميزو اسپالس ژاپن را بر عهده دارد، ادامه مي‌دهد: انتظار دارم بازيکنان دو تيم با انگيزه، هوش و روحيه بالا بازي کنند. در شهرآورد نکته حائز اهميت سازماندهي مناسب، حفظ آرامش و تمرکز بالا است.

آمار و بازيکنان اصلي:

از لحاظ آمار، استقلال تاکنون 24 و پرسپوليس 18 شهرآورد را به سود خود به پايان برده و 33 باز نيز دو تيم با تساوي به کار خود پايان داده‌اند. به همين خاطر استقلالي‌ها انگيزه بيشتري دارند و به کسب نتيجه‌ در اين ديدار خوشبين‌تر هستند. آنها در پنج بازي گذشته بدون شکست بودند و تنها يک گل در پنج بازي اخير خود دريافت کرده‌اند و اکنون در صدر جدول ليگ برتر ايران با يک امتياز بالاتر از تراکتورسازي در صدر جدول قرار دارند. اين تيم چهار امتياز بالاتر از فولاد و پنج امتياز بيشتر از سپاهان، مدافع عنوان قهرماني دارد. البته سپاهان يک بازي کمتر را نسبت به استقلال در پرونده‌ خود دارد.

آرش برهاني، مهاجم استقلال نيز توانسته است با زدن 90 گل بهترين گلزن تاريخ استقلال شود.

در آن سو پرسپوليس در چهار بازي اخير خود به دو پيروزي و دو تساوي دست پيدا کرده است تا در بين هجده تيم در رده نهم جدول قرار داشته باشد. اين در حالي است که در فصل گذشته پرسپوليس در رده دوازدهم جدول قرار گرفت و فصل را با اين عنوان به پايان رساند. بازيکنان پرسپوليس اميدوار هستند تا روند رو به رشد بازي‌هاي اخير خود را با پيروزي در اين ديدار ادامه دهند.

انتظار مي‌رود آرش برهاني و فرزاد حاتمي در ترکيب استقلال روز درخشاني برابر پرسپوليس داشته باشند و دروازه‌بان ملي‌پوش (سابق) اين تيم مهدي رحمتي نيز از بازيکنان مهم استقلال در شهرآورد خواهد بود.

پرسپوليس نيز که آقاي گل فصل قبل، کريم انصاري‌فرد را با 21 گل زده براي سايپا امسال در ترکيب خود مي‌بيند، اميدوار است که بتواند به کمک او به پيروزي برسد؛ اگر چه علي کريمي، هافبک با سابقه پرسپوليس در اين ديدار غايب است، اما مهدي مهدوي‌کيا به اين بازي مي‌رسد و اميدوار است که در اين بازي عملکرد خوبي داشته باشد.

وقتي از افشين قطبي درباره پيش‌بيني خود از نتيجه‌ بازي استقلال و پرسپوليس سوال شد، قطبي سري تکان داد و افزود: هر دو تيم بازيکنان با کيفيت و تجربه بالايي را براي تاثيرگذاري در اين ديدار در اختيار دارند. بنابراين صرف نظر از اين نتيجه‌ اين بازي مي‌تواند مثل هميشه زيبا از آب در آيد."

ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 14:8 :: توسط : h.m

دوست دارم شادي هواداران پرسپوليس را ببينم


بازيکن سابق تيم ايتاليا گفت: امروز به خاطر هواداران پرسپوليس اينجا هستم و دوست دارم شادي آنها را ببينم.


به گزارش فارس، فرانکو باره‌سي که به دعوت باشگاه پرسپوليس براي تماشاي دربي 76 به ايران سفر کرده است، صبح امروز در نشست خبري که در هتل آزادي برگزار شد، در خصوص سفرش به ايران گفت: خيلي خوشحالم که براي اولين بار به ايران آمدم. از رويانيان به عنوان مدير عامل باشگاه تشکر ويژه‌اي دارم از اينکه حضورم در ايران با برگزاري دربي بزرگ اين کشور مصادف شده است، هيجان زده هستم.

وي با بيان اينکه چيزي که مشاهده مي‌کنم باور کردني نيست، افزود: فکر مي‌‌کنم هواداران ايراني هميشه دوست دارند از لحاظ شور و اشتياق بهترين باشند و خودشان را نشان دهند و مطمئنا اين عشق و علاقه هر جايي پيدا نمي‌شود.

باره ‌سي در خصوص فوتبال ايران گفت: فوتبال شما در حد بين‌المللي بالايي نيست چرا که هنوز دانش فوتبال حرفه‌اي در آن پياده نشده است.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص اينکه کدام يک از بازيکنان ايراني را مي‌شناسد، گفت: مهدي مهدوي‌کيا و علي کريمي را مي‌شناسم چون اخبار آنها همواره در اروپا منتشر مي‌شود و از آن موقع با چنين بازيکناني آشنا شدم البته رحمان رضايي هم در اروپا بازي مي‌کرد و او را مي‌شناسم. ضمن اينکه علي دايي يکي از بزرگترين بازيکنان ايراني است.

اسطوره فوتبال ايتاليا در خصوص ديدگاهش در مورد کشور ايران تاکيد کرد: در ايتاليا همواره اخبار در مورد ايران راجع به سياست است و خبرها در خصوص جنگ ايران و رژيم صهيونيستي منتشر مي‌شود. ما قبل از سفر به ايران ذهنيت متفاوتي داشتيم اما حالا که آمديم يک چيز متفاوت از آنچه که در رسانه‌ها پخش مي‌شد را ديديم. مردم خيلي مهربان هستند و زندگي آرامي بين خانواده‌ها در ايران در جريان است.واقعا ايران کشور زيبايي است.

بازيکن سابق ميلان ايتاليا در مورد کارلوس کي‌روش، مربي تيم ملي ايران گفت: کي‌روش تجربه بين‌المللي بزرگي در فوتبال دارد. از لحاظ شخصيتي او را نمي‌شناسم ولي وي مربي کاملا حرفه‌اي است و به نظرم کي‌روش مي‌خواهد بهترين کار را در ايران ارائه دهد.

وي در پاسخ به اين سؤال که هيچ گاه کي‌روش به عنوان نفر اول در هدايت تيم‌ها موفق نبوده است، عنوان کرد: نمي‌توانم کلمه بدي را به کار ببرم تا کسي را ناراحت کنم. نمي‌دانم شرايط وي در فوتبال ايران چگونه است و چه امکاناتي دارد. هر مربي استراتژي خاص خودش را دارد و ابزاري که در اختيارش قرار مي‌گيرد مهم است. اميدوايم کي‌روش با تيم ملي ايران موفق باشد.

وي در خصوص علت محبوبيتش و همچنين در مورد مقايسه‌اش با مالديني گفت: چيز خاصي در مورد مالديني نمي‌توانم بگويم. اين بازيکن از بازيکنان بزرگي بوده که همه کار براي ميلان کرده است. مالديني يکي ازبازيکنان مطرح، خوب و دوست داشتني است و مسابقه‌اي بين من و مالديني نيست. در مورد علت محبوبيتم هم نمي‌دانم چه بايد بگويم و من بيشتر يک آدم ساده هستم.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد دربي ميلان و مقايسه‌اش با دربي کشورمان گفت: در اينجا و در بيرون از مسابقه هيجاني که بين مردم و هواداران است مهمتر از خود بازي دربي است اما داخل مسابقه هم مطمئنا هر کسي دوست دارد با کيفيت خوب خودش را ارائه کند. دوست دارم تفاوت دو تيم بزرگ ايران را از لحاظ کيفيت امروز از نزديک تماشا کنم.

وي در مورد وضعيت ميلان در فوتبال ايتاليا و صدرنشيني يوونتوس تاکيد کرد: در دو سال اخير يوونتوس تغيير و تحولات بزرگي داشته است و به همين دليل نيز مدرن شده است. اما از سوي ديگر ميلان 7 بازيکنش را از دست داده و به تازگي تغييراتي را آغاز کرده است.

وي همچنين درباره تيم ملي ايتاليا گفت: تيم ملي ايتاليا در حال حاضر تيم جواني است و کيفيت خوبي دارد. اما متعتقدم مي‌توانيم يکي از تيم‌هاي حاضر در جام جهاني باشيم.

باره‌ سي در پايان در پاسخ به سؤالي در مورد پيش‌بيني‌اش از دربي 76 ام گفت:‌امروز به خاطر هواداران پرسپوليس اينجا هستم و دوست دارم خوشحالي هواداران اين تيم را ببينم.

ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 14:0 :: توسط : h.m

 

من اگر پیامبر بودم رسالتم شادمانی بود

بشارتم آزادی و معجزه ام خنداندن کودکان

نه از جهنمی می ترساندم نه به بهشتی وعده می دادم

می آموختم اندیشیدن و *انسان* بودن را

 

 

*کوروش کبیر*

 

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 11:54 :: توسط : h.m

از روایات قطعی و معتبر شیعه این است که پیامبر فرمودند :

منم مدینه علم و علی باب آن . پس هر که خواهد بدین شهر وارد گردد از درب آن درون آید .

این حدیث مورد استناد اهل سنت نیز هست :

قال رسول الله صلى الله علیه و سلم : أنا مدینة العلم و علی بابها فمن أراد المدینة فلیأت الباب

حاکم نیسابوری ، المستدرك على الصحیحین ج 3 ص 137 ،  ، ناشر : دار الكتب العلمیة بیروت ، چاپ اول

حاکم نیشابوری ( از بزرگترین محدثین اهل سنت ) می گوید این روایت صحیح است .


ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 11:31 :: توسط : h.m

 

 

 

مشکلات مردم - هر ورزشی مخاطبان خاص خود را دارد وهر فردی بنا به سلیقه و روحیه ای که دارد ورزشی را دنبال می کند.

اما از بین رشته های ورزشی، فوتبال جایگاه ویژه ای دارد اما مشکلات در تیم های فوتبال کم نیستند برای مثال رضا از درود برای خبر آنلاین وخطاب به نماینده این شهرستان نوشته:با سلام خدمت نماینده دورود و ازنا آقای قائدرحمت سوالی از شما دارم که نه تنها سوال من بلکه سوال تمام جوانان دورود میباشدچرا در شهری که کارخانه سیمانی با اون عظمت و درآمد وجود دارد تیم گهر دورود برای واگذاری به جاهایی مثل استیل آذین و ایثارگران تهران پیشنهاد می شود یک زمانی که سیمان سپاهان اصفهان وجود نداشت کارخانه سیمان دورود تیم داشت لطفا جواب دهید.

واما عباس قائد رحمت نماینده مردم درود در مجلس در پاسخ به سوال مطرح شده گفت:ما نمی توانیم کسی را به زور وادار کنیم که اسپانسر تیم خاصی شوند چون این کار طبق قانون خلاف است واز طرفی کارخانه سیمان درود جزو شرکت فارس خوزستان است ضمن این که باید بگویم با آمدن آقای مایلی کهن به عنوان سر مربی این تیم هم اتفاقات بهتری خواهد افتاد وتنها باید کمی صبور بود تا نتیجه بهتری بگیریم.


ارسال شده در تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 9:10 :: توسط : h.m
درباره وبلاگ
با سلام به وبلاگ خودتان خوش آمدی به اطلاع تمامی دوستان میرساند که تمامی تبلیغات وبلاگ از جانب ارائه دهنده فضای وبلاگ (لوکس بلاگ) میباشد وربطی به این جانب ندارد.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لرستان و آدرس hassanreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

مرجع وبلاگ نویسان جوان